Volgers

zondag 11 mei 2014

Distress Ink


Ik ben weer eens lekker aan de gang geweest met Distress Ink en heb geëxperimenteerd met kleuren en stijlen en dergelijke. En oh-oh wat heb ik er een plezier aan beleefd. De toepassingen van Distress Inkt zijn eindeloos en leuk om te doen. Veel kijkplezier en ik kijk weer uit naar jullie reacties.


Op deze kaart toon ik dat je ook leuke combinaties kan maken met distress en mallen.
 


Gebruikte materialen:
Basiskaart uit wit cardstock 14x28 dubbelvouwen
Purper linnen karton 13,5x13,5
Wit cardstock 13x13
Distress Ink: dusty concord en milled lavender
Versamark watermark stamppad
Hi-Boss embossing inkt
Ranger clear embossing poeder
Memento Ink Sweet Plum
Clear stamp: Joy! - Noor Design 6410/0049 Flower Silhouettes
Mal: Joy! - Noor Design 6002/0304
Clear stamp Joy! 6410/0005 (voor de sentiment)
Mal: Framelits 657552 Scallop Circles van Sizzix
Witte kleefparels

 
Ook vurige kleuren kunnen een leuk effect geven of zelfs kleuren die je op het eerste zicht niet zou combineren. De twee kleuren die ik hier gebruikt heb waren echt een test want ik wilde bij het rood een andere tint rood maar die had ik niet, dus heb ik geëxperimenteerd met wat ik wel had.


Gebruikte materialen:
Basiskaart wit cardstock 14x28 dubbelvouwen
Donker rood linnen karton 13,5x13,5 en 7x11 en nog eens 3x5,3
Wit cardstock 13x13 en 6,5x10,5 en 2,5x4,8
Distress Ink: barn door en picked raspberry
Hi-Boss embossing inkt
Artemio embossing poeder White en Ranger embossing poeder Clear
Memento Ink Tuxedo Black
Clear stamp: Joy! - Noor Design 6410/0049 en 6410/0051 Silhouette Flowers
                     Joy! 6410/0021 (voor de tekst sentiment)
Mal: Marianne Design Creatables LR0279 Petra's Ornaments
Witte kleefparels


 
Ook bruin tinten zijn heel erg mooi te verwerken en zeker met deze nieuwe stempel set die een heel sierlijke schrijfstijl heeft. In het Frans omdat ik deze beterschapskaart gemaakt heb voor mijn leerkracht frans.
 


Gebruikte materialen:
De nieuwe sentiment stempel set is van
Viva My Paper World 4003 066 00 Franse teksten -  Invitation te verkrijgen bij www.hethobbypaviljoentje.be
Basiskaart ecru cardstock 14x28 dubbelvouwen
Donker chocolade bruin karton Papicolor 13,5x13,5
Ecru cardstock 13x13 en 6x10,5 en 5,5x10
Distress Ink : antique linen + vintage photo + walnut stain
Hi-Boss embossing Ink
Papermania embossing poeder Seafoam white
Clear stamp: Joy! - Noor Design 6410/0051 Silhouette Flowers
Stazon Ink Timber Brown
 en donker bruine kleefparels
 
 
Toen ik deze kaarten aan het maken was, was het guur, koud en heel winderig buiten. Het leek wel herfst, tijd dus voor ook wat vrolijke kleurtjes dacht ik bij mezelf. En ook ditmaal weer gekozen voor twee kleurtjes die ik op het eerste zicht niet zou samenbrengen.

Gebruikte materialen:
Basiskaart Licht roos glossy linnenkarton 15x21 dubbelvouwen
Wit cardstock 9,5x14
De randjes van het wit cardstock behandelen met de Tim Holz Distresser te verkrijgen bij www.leentjeshobbyshop.be
Lintjes is uit een setje van bij de action
Distress Ink : picked raspberry en shabby shutters
Top-Boss embossing inkt
Artemio embossing poeder White
Memento Dye Ink Bamboo Leaves
Nellie Snellen Pons FLP017 Butterfly-1 Jumbo
Clear stamps: Joy! - Noor Design 6410/0014 Bloem/Bladeren nr 1
                       Joy! - Noor Design 6410/0017 Bloem/Bladeren nr 4
                       CreaLies tekststempel

Hieronder nog een variant in andere kleuren


 
Zelfs een condoleance kaart is heel erg mooi met distress ink. Het lastige was, ik wilde grijs combineren met zwart maar echt grijs zit er niet bij in het kleur aanbod van distress ink dus heb ik het zwart gecombineerd met weathered wood dat een kleur toon heeft van blauw/grijs en ik vond die combinatie wel geslaagd.



Gebruikte materialen:
Basiskaart zwart cardstock 14x28 dubbelvouwen
Wit cardstock 13,5x13,5 en 5,5x10
Silky licht grijs karton 6x10,5
Distress Ink : black soot en weathered wood
Top Boss embossing inkt
Artemio embossing poeder White
Versamark Watermark stamppad
Memento Ink Tuxedo Black
Clear Stamps: Joy! - Noor Design 6410/0051 Silhouette Flowers
                       Joy! 6410/0012 tekst sentiment
Zwart lint en licht grijze kleefparels


Deze is een variant op de andere rode kaart maar dan zonder gebruik making van een mal.
 

Gebruikte materialen:
Basiskaart Wit cardstock 14x28 dubbelvouwen
Wit cardstock van 13x13 en 6,5x10,5 en 2,5x4,8
Donker Rood linnen karton 13,5x13,5 en 7x11 en 3x5,3
Distress Ink : barn door en picked raspberry
Clear Stamps: Joy! - Noor Design 6410/0050 Silhouette Flowers
                       Joy! - Noor Design 6410/0017 Bloem/Bladeren nr
                       Joy! 6410/0021 voor de tekst sentiment
Versamark Watermark stamppad
Top Boss Watermark Twinkle stamppad ook bij www.hethobbypaviljoentje.be
Hi-Boss embossing inkt
Artemio embossing poeder White
Ranger embossing poeder Clear
Memento Ink Tuxedo Black
Witte kleefparels


Een NIET te missen tool bij het maken van deze kaarten was een heat gun of heat tool.
Deze mocht ik uittesten voor het Hobbypaviljoentje en de kwaliteit is heel erg goed. Hij wordt zeer snel goed warm wat makkelijk werkt. Er is er ook één van Papermania die iets goedkoper is maar hoe die kwaliteit is weet ik niet, ik heb enkel deze getest en was er zéér tevreden van.

Zo dat zijn ze alle 7. Ik hoop dat jullie ze leuk en mooi vinden.
Alvast bedankt voor je bezoekje en voor je berichtje en graag tot de volgende keer.
Veel liefs en,


6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Veerle,
Wooooow allemaal weer schitterende kaarten en prachtige kleurencombinaties en vind ze allemaal heel goed geslaagd, een heel groot compliment. Liefs van Lydia

Anoniem zei

Ha Veerle,

Ik heb ze allemaal weer bewonderd en ze zijn allemaal prachtig het is echt wat anders.

Liefs van Hetty

Anoniem zei

hoi Veerle,
het stempelen gaat je goed af zie ik
mooi, heel mooi
liefs leentje

martine zei

Hallo Veerle,
wat een pracht aan kaartjes heb je weer gemaakt met hele mooie kleurjtes
ze zijn prachtig !!
lieve groetjes martine

Anoniem zei

Hoi Veerle,
Je gestempelde kaartjes zijn weer heel mooi geworden.
Je gaat lekker.......
lieve groetjes Tonny

Maria Kranen zei

ongelooflijk, meisje je word nog een professional, met rasse schreden ga je de hoogte in.
Proficiat, en nog een dikke knuffel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...