Volgers

maandag 15 februari 2016

ABMTTC challenge # 14

Hi everyone,
 
February 15 so it's time for another challenge over at
A Bit More Time To Craft
As always for you it's an "Anything Goes" challenge.
For me as always I show you another technique.
Unfortunatly due to a lot of work for my workshops on the craft
fair in Antwerp I only had time to make one card.
This month it's a combination of two techniques.
The resist technique in combination with the straight to Paper.
Here's my card, more explanation afterwards.
 
 
Hoi allemaal,
 
15 februari en dus weer tijd voor een nieuwe challenge bij
A Bit More Time To Craft
Zoals altijd is het voor jullie weer een alles mag challenge en voor mij
een andere techniek om te tonen, zoals elke maand.
Ditmaal is het een combinatie van twee technieken.
De resist techniek in combinatie met de straight to paper.
Helaas heb ik door te veel werk voor de workshops op de hobby beurs
in Antwerpen slechts tijd gehad voor 1 kaart.
Hier is mijn kaart, meer uitleg daarna.
 
 
 
On a piece of white cardstock I stamped my Dahlia with Versamark ink.
Then I heat set with CLEAR embossing powder.
Then comes the straight to paper technique, with small Distress ink pads you
colour your piece randomly. I used two different tones of brown.
Because the flowers are heat set with clear embossing powder they resist the ink
and your stamping becomes visible. After colouring your piece,
clean it up with a tissue, to take the ink off the embossing.
I also did the same on a piece of scrap and then fussy cut this flower
and adhered it to the card with foam tape to give some
dimention.
 
Op een stuk wit kaartkarton stempelde ik de Dahlia stempel met Versamark
en heat set het met CLEAR embossing poeder. Dan komt de
straight to paper techniek. Met twee verschillende tonen bruine
Distress inkt in kleine padjes ga je recht op je papier om het hele stuk te
kleuren. Wissel de twee kleuren met elkaar af. Door de clear
embossing poeder is er een resist tegen je inkt. Daarna je stuk even
oppoetsen met een tissue om alle inkt van de embossing te verwijderen.
Ik heb hetzelfde gedaan op een stuk rest karton en dan maar
1 bloem die ik daarna met de hand heb uitgeknipt en opgekleefd met
foam tape om wat diepte te geven aan de kaart.
 
I hope you liked this month's technique and I love to see you again
next month too. To join in our Anything Goes
challenge click HERE
Ik hoop dat jullie ook deze maand het een leuke techniek vonden en dan zie ik
jullie graag volgende maand weer voor een andere.
Om mee te doen met onze Alles Mag challenge klik HIER
 
Bye for now, hugs, Veerle x
Groetjes, Veerle x


16 opmerkingen:

Liz zei

Love this Veerle! What a great technique. xx

aussie aNNie zei

Stunning, love the gorgeous result on this design and colours are just a delight...xx{aNNie}

!neke zei

Dit is een gave techniek, mooie kaart ook.
Gisteren heb ik geprobeerd..... dit op kraft te doen.
Het resultaat viel tegen op kraft, had denk ik ook te massieve stempels.
Dus in de prullenbak ........

groeten Ineke

Lia zei

Het is echt een supermooie kaart Veerle!
Lia xx

Doreen zei

This is gorgeous,fab design and details.xxx

Claudia's kaartjes zei

supertoffe kaart. Heel mooi.

grtjs
Claudia

My Card Attic: Hazel zei

Stunning Veerle! Love that direct to paper BG you have created my friend! Have a great week! Hazel xx
My Card Attic

KarinsArtScrap zei

een prachtige stempel kaart Veerle
Gr Karin

Unknown zei

Hi Veerle, wow love your card and the technique. Thanks so much for the tutorial, I think I will be trying this one. Hugs Jennifer xx

Brenda zei

How I love this card Veerle! I love the techniques you used and need to try them out myself. Makes for a beautiful card, love the colors you chose my friend. Hugs, Brenda

Giny zei

Wat prachtig gemaakt Veerle.

Lieve groet Giny

martine zei

Hello Veerle,
wauw wat een prachtige stempelkaart
heel mooi !!
liefs van martine

Odette's kaartenhoekje zei

Veerle wat een prachtig stempelkaartje weer ! Ik heb gezien dat jij het in Antwerpen super druk gehad hebt... Ik ben 2 keer langs gekomen maar telkens was jij heel erg druk bezig !
Groetjes, Odette.

Rosina zei

Heel mooi dit kaartje Veerle wat een prachtige bloemen erop en zeker die achtergrond is super mooi geworden zo in die bruine kleurtjes...

groetjes Rosina

coldwaters2 zei

Oh my this is so beautiful Veerle the stamp you have used is gorgeous I love the colours and the one image that you have done alone, superb make
hugs
lorraine x

Gerrina zei

Echt een hele mooie inspiratiekaart om me te herinneren om die techniek een keer te gebruiken! Groetjes, Gerrina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...